Синдром на сухото око

описание

Сухото око е състояние, което обикновено засяга много хора по целия свят и е пряко свързано с възрастта. Сълзите се произвеждат, за да овлажняват очите и да осигурят гладка повърхност за оптична яснота. Те са съставени от три слоя: външния липиден слой, среден воден слой и вътрешен - лигавичен слой. Сухото око се причинява или от намалена продукция на сълзи, или от недобра устойчивост на слъзния филм (напр. от прекомерно изпаряване).

Някои от състоянията, които могат да доведат до сухота в очите, включват заболявания като ревматоиден артрит, лупус, синдром на Sjogren (свързан със сухота в очите и в устата), така и с нарушения на щитовидната жлеза. Някои медикаменти могат също така често да причинят сухота в очите, включително антихистамини, деконгестанти, антидепресанти и перорални контрацептиви. Други проблеми, като рядко мигане, аномалии на клепачите, продължително носене на контактни лещи, сух климат и предишни очни наранявания или хирургия, също могат да доведат до сухота в очите.

Симптоми

Симптомите на сухото око могат да включват болка, зачервяване и парене, глождене, сърбеж, усещане за пясък или чуждо тяло, замъглено зрение и сълзене. Дразненето, вследствие на лошо смазване, е причината окото да се насълзява.

Диагностика

Очна клиника "Вижън" разполага с цялата гама от диагностична апаратура за сухо око. Апаратът "Лакридиаг" позволява бързо, безконтактно заснемане на очната повърхност, слъзния филм и жлезите, свързани с отделянето на слъзен секрет. Диагностичните програми на апарата дават с голяма точност важни параметри за сухото око.

Лечение

Клиника "Вижън" предлага всички възможности за лечение на синдрома на сухото око. След преминаване на пълен очен преглед се установява причината за сухото око и се пристъпва към терапията. За леките причинители на сухота в очите често се препоръчват изкуствени сълзи и мехлеми. За по-нататъшно облекчаване на симптомите могат да се поставят слъзни тапички за намаляване на дренажа на сълзите, прием на специални хранителни добавки и по-рядко - хирургия.

Апарат  IPL - интензивна пулсираща светлина

Очна клиника "Вижън" разполага с най-модерния апарат за терапия  на сухо око с интензивна пулсираща светлина (IPL). Той  използва импулси светлина за втечняване и освобождаване на секретите на слъзните жлези в клепачите, като по този начин води до подобряване на състоянието. IPL също повлиява кръвоснабдяването и възпалението на клепачите, намалява зачервяването и стимулира здравата функция на Мейбомиевите жлези.

Запазете си час за консултация в очен лазерен център „Vision“ на тел. 0700 89 003 или като попълните контактната форма в сайта.