Сухо око

описание

Сухото око е състояние, което обикновено засяга много от нас, особено с възрастта. Сълзите се произвеждат, за да смазват очите и да осигурят гладка повърхност за оптична яснота. Сълзите са съставени от три слоя: външния мазен слой, средния воден слой и вътрешния лигавичен слой. Сухото око се причинява или от намалена продукция на сълзи, или от не добра устойчивост на сълзите (прекомерно изпаряване на сълзите).

Честите състояния, които могат да доведат до сухота в очите, включват някои медицински проблеми като ревматоиден артрит, лупус, синдром на Sjogren (свързан със сухота в очите и в устата), така и с нарушения на щитовидната жлеза. Някои медикаменти могат също така често да причинят сухота в очите, включително антихистамини, деконгестанти, антидепресанти и перорални контрацептиви. Други проблеми, като рядко мигане, аномалии на клепачите, продължително носене на контактни лещи, сух климат и предишни очни наранявания или хирургия, също могат да доведат до сухота в очите.

Симптоми

Симптомите на сухото око могат да включват болка, зачервяване и парене, сърбеж, усещане за пясък или чуждо тяло, замъглено зрение и сълзене. Дразненето, причинено от лошо смазване, е причината окото да се насълзява.

Лечение

Въпреки че няма лечение за сухо око, има няколко възможности за третиране. За леките причинители на сухота в очите често се препоръчват изкуствени сълзи и мехлеми. Другите опции могат да включват лекарства с рецепта, които могат да увеличат производството на сълзи или всъщност да подобрят стабилността на слъзния филм. За по-нататъшно облекчаване на симптомите могат да се поставят слъзни тапички за намаляване на дренажа на сълзите, прием на хранителни добавки и рядко - хирургия.

Запазете си час за консултация в очен лазерен център „Vision“ на тел. 0700 89 003 или като попълните контактната форма в сайта.